GK - Global Keratin



Jag skulle vilja göra er uppmärksamma på att det nytt och bra alternativ till Brazilian Blowout. Jag vill bara poängtera vissa saker innan jag presenterar denna produkt. Detta kan inte liknas med en rakpermanent, utan snarare en reparerande produkt. Tillvägagångssättet är som de flesta andra produkter som liknar denna, man tvättar endast med ett djuprengörande schampo och sedan handuktstorkar håret lite lätt. Det ska fortfarande vara fuktigt! Man delar upp håret i fyra sektioner och applicerar slinga för slinga med produkten. När det är klart fortsätter man med att föna ut håret med en rundborste och slutligen plattar man håret tills man känner att det har sugit åt sig av produkten och att håret har en glansig yta.

Produkten heter Global Keratin och som man hör på namnet är det en keratinbehandling. Hårstrået är uppbyggt av keratin och i och med denna behandlingen fyller man alltså på med keratin som håret av blivit av med under slitage. Keratinet som flaskan innehåller kommer, tro det eller ej, från fårull.

Fördelen med denna produkt gemfört med andra liknande som finns på marknaden är att den knappt luktar någonting och det kommer att vara mycket billigare för kunden att göra denna behandlingen. Den håller dessutom väldigt lång tid, mellan 3 - 5 månader.

När man kommer och gör denna behandlingen ingår alltid shampo och balsam i priset, för att behandlingen ska hålla så lång tid som möjligt. 

Jag har, som jag nämt förut, väligt torrt och frissigt hår. Och därför en väldigt bra kund för detta. Jag fick sitta modell för denna produkten i går och imorgon så ska jag tvätta mitt hår och då ska ni får mitt slutliga utlåtande:)

Jag måste bara nämna också att denna produkten inte bara fungerar bra på sånt hår som jag har utan jag kan säga att de flesta är "bra" kunder att göra denna behandlingen på.




Kommentarer
Postat av: Angi

Bara en fråga :)

har läst lite om GK och undrar om det är lönlöst att bara använda sig utav shampot/balsamet/serumet utan att genomgå själva behandlingen? Eller gör det håret gott ändå? Är så trött på mitt torra slitna burr

2011-07-03 @ 23:25:07
URL: http://angif.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej, ♥

Jag måste ha ett tips angående mitt hår, det är så att jag tappar jätte mycket hår (speciellt när jag duschar och kammar igenom håret) och jag vet inte varför. Jag tycker det blir mer på vintern är på sommaren, men de kanske inte spelar någon roll? Men iaf min fråga är hur jag ska göra för att tappa mindre hår? Måste jag köpa massa dyra saker till håret? Jag har redan massa saker till håret haha.. Och sen kanske du vet vad det beror på?

Oj, många frågor hah.. Men iaf tacksam för svar, vill inte få tunnare hår! Ha en bra dag

KRAM

Www.socosy.blogg.se ♥

2012-01-06 @ 17:22:51
Postat av: krulltott

Hej
Har googlat mycket på denna behandling.
Jag har väldigt tjockt risigt krulligt nästan afrolikt burr, fast ljust.
Min undran är om man kan göra behandlingen utan att platta håret. Skullevilja ha ett friskare hår med fina lockar, vilket jag får till med massa produkter i håret.
Jag vet detdär med att klippa.....
Klipper topparna ca var 8-10 vecka , men mina kluvna toppar finns i hela håret. Det skulle behövas en rakapparat och det är jag inte beredd att göra.
Jag har liksom denna slitna svinto kvalitet på mitt hår, inget att göra , menkanske denna keratinbehandling kunde vara något......?
Tack för en trevlig blogg :-)

2013-07-19 @ 16:24:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0